info@pravdavlaske.sk
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
  • ZDROJE
  • VIDEÁ
    • Kázne
    • Témy
    • Kazatelia
  • ČLÁNKY
    • Biblické hodiny
    • Názory
    • Zamyslenia
  • KNIHY
  • LINKY
  • O NÁS
  • KONTAKTUJTE NÁS

Odhalenie Rímsko-katolíckych heréz: Uctievanie Márie

4. decembra 2020laskavpravde
https://pravdavlaske.sk/wp-content/uploads/2020/12/Herezy-RKC-Uctievanie-Marie.mp3

Po prorockom videní večnej slávy nebies na konci knihy Zjavenia Apoštol Ján opisuje, ako bol ohromený tým, čo videl:

„A ja, Ján, som to počul a videl. Keď som to počul a videl, padol som k nohám anjelovi, ktorý mi to ukázal, a klaňal som sa mu. On mi však povedal: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím, tvojich bratov, prorokov a tých, ktorí zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!“ (Zjavenie Jána 22:8-9)

Rímsko-katolícka cirkev robí rovnakú chybu, akú urobil Ján, keď obyčajnému nebeskému anjelovi vzdal prílišnú česť a pripisoval mu prílišnú autoritu. Napriek ohromnému svedectvu Písma, Rímsko-katolícka cirkev vyvýšila Máriu, služobnicu Pánovu, ako o sebe hovorí (Lukáš 1:38), na úroveň samotného Boha, ak nie dokonca vyššie.

Vo svojom diele s názvom „Ineffabilis Deus“ z roku 1854 ustanovil pápež Pius IX. nepoškvrnené počatie Márie za dogmu, ktorá odmieta to, že by Mária podliehala dedičnému hriechu. Jeho záverečné vyhlásenie poskytuje dobrý súhrn Rímsko-katolíckeho pohľadu na Máriu:

„Nech všetky deti katolíckej cirkvi, ktoré sú pre nás také vzácne, počujú tieto naše slová. S ešte väčšou horlivosťou o zbožnosť a lásku nech neprestávajú orodovať, prihovárať sa a modliť sa k najpožehnanejšej Panne Márii, matke Božej, počatej bez dedičného hriechu. Nech prichádzajú k nej s istotou ako k tej najmilšej Matke milosti a milosrdenstva vo všetkých nebezpečenstvách, ťažkostiach, potrebách, pochybnostiach a strachu. Pod jej vedením, pod jej záštitou, pod jej láskavosťou a ochranou sa niet čoho obávať. Nič nie je beznádejné, pretože nám preukazuje náklonnosť a materinskú starostlivosť, s ktorou sa stará o naše spasenie a je otvorená pre celé ľudstvo. A pretože je samotným Bohom ustanovená za Kráľovnú nebies a zeme a je vyvýšená nad všetkých anjelov a svätých a dokonca stojí po pravici svojho jednorodeného Syna, Ježiša Krista, nášho Pána, tak predstavuje najúčinnejší spôsob, akým môžeme predkladať svoje prosby. To, o čo ona prosí, to aj dostane. Jej prosby nemôžu byť nikdy nevypočuté.“

Tieto slová sú ozvenou, ktorá sa už dlhodobo šíri v Rímsko-katolíckej cirkvi a jej histórii. Tradícia hovorí, že Mária je súčasťou nebeskej monarchie, ktorá žiada milosť a milosrdenstvo od Pána v mene hriešnikov a ktorá prikrýva ich hriechy tým, že rozdáva milosť zo svojej tzv. pokladnice zásluh. Stáva sa tak Spoluvykupiteľkou s Kristom v Jeho utrpení na kríži a teraz je Spolusprostredkovateľkou po Jeho boku v nebesiach, vo svojej podstate sa stáva alternatívnou cestou k Bohu. Nahrádza Ducha Svätého v poskytovaní pomoci a útechy veriacich. V skutočnosti sa tak stáva ďalším členom Trojice.

Táto heréza je v ostrom kontraste voči tomu, čo Písmo hovorí o Márii a dokonca je to aj v ostrom kontraste s tým, čo hovorí Mária sama o sebe. Lukáš 1:46-55 zaznamenáva veľmi pokornú reakciu Márie, keď sa dozvedela správu o tom, že počne a porodí Syna Božieho:

„Vtedy povedala Mária: Velebí duša moja Pána a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi, že zhliadol na poníženie svojej služobnice, veď, ajhľa, blahoslaviť ma budú odteraz všetky pokolenia, pretože Mocný učinil so mnou veľké veci, a sväté je Jeho meno a Jeho milosrdenstvo s tými, čo sa Ho boja, z pokolení na pokolenia. Dokázal moc svojím ramenom, rozprášil tých, čo sa povyšovali zmýšľaním srdca; mocných zhodil z trónov a povýšil ponížených, lačných nasýtil dobrými vecami a bohatých prepustil naprázdno; ujal sa Izraela, svojho služobníka, pamätlivý milosrdenstva, ako povedal našim otcom, Abrahámovi a jeho potomstvu naveky.“

Boh, ktorého chváli týmito slovami, Boh Biblie, nepotrebuje byť od niekoho závislý, ani nepotrebuje nikoho prehovárať k tomu, aby mohol šíriť svoje požehnania. Nie je odmeraný, vzdialený alebo ľahostajný, ale milostivý, spravodlivý a milosrdný. Miesto toho, aby sa Mária sama nejakým spôsobom vyvyšovala, tak radšej pokorne uctievala Pána.

Písmo vlastne ani nehovorí príliš veľa o Márii. Vôbec nevieme nič o jej výzore, o jej živote, o rokoch po Kristovej smrti alebo o jej smrti a pohrebe. A hoci je na chvíľu spomenutá pri opise Letníc s učeníkmi a veriacimi, tak vôbec nie je objektom uctievania a ani vodkyňou prvotnej cirkvi, je len jednoducho jedna z mnohých. V Písme nie je nikde žiadna zmienka o tom, že by sa ku nej niekto modlil, uctieval ju alebo orodoval u nej.

A rovnako ani nehrá žiadnu rolu pri akomkoľvek zvestovaní evanjelia, ktoré nájdeme v Biblii. Pavel napísal úžasné dielo, list Rímskym, ktoré vysvetľuje doktrínu spasenia, a jediné, čo by sme mohli akokoľvek prepojiť na Máriu, je, že Pán Ježiš bol „z potomstva Dávidovho“ (Rimanom 1:3). V liste Galatským, ktorý je tiež celkom rozsiahlym výkladom čistého a pravého evanjelia, bol Pavel ešte oveľa menej špecifický pri opise Márie a len poznamenal, že Pán Ježiš bol „narodený zo ženy…“ (Galatským 4:4).

Je to obrovský rozdiel oproti množstvu rímsko-katolíckych zväzkov o živote Márie, zázrakoch Márie, smrti Márie, zjaveniach Panny Márie a tak ďalej a tak ďalej. Preto je častokrát pre rímskych katolíkov, ktorí si začnú čítať Písmo, šokujúce, ako málo je tam toho napísané o Márii.

Avšak presne takéto niečo sa môže udiať, keď je tradícia vyzdvihnutá na úroveň Písma a začnú sa pripisovať ľuďom vlastnosti, ktoré patria len a len Bohu. Narušuje to pravdy Písma a zahmlieva osobu a dielo Pána Ježiša Krista.

Jedine Boh je naším Vykupiteľom, Sprostredkovateľom, Darcom milostí a Utešiteľom. On jediný má byť uctievaný a vyvyšovaný. Svedectvo Písma je v tomto viac než jasné.

„Zhromaždite sa a príďte, spoločne sa priblížte, utečenci z pohanov. Nevedomí sú, ktorí nosia svoje drevené modly, i tí, čo sa modlia k bohu, ktorý nemôže pomôcť. Oznámte to a predložte! Nech sa spolu radia: Kto to oddávna zvestoval a predpovedal od vekov? Či nie ja, Hospodin? Veď nieto Boha okrem mňa. Boha spravodlivého a Spasiteľa nieto okrem mňa. Obráťte sa ku mne a dajte sa zachrániť, všetky končiny zeme, lebo ja som Boh, a iného nieto.“ (Izaiáš 45:20-22)

John MacArthur

Preložené z: https://www.gty.org/library/blog/B130227/exposing-the-heresies-of-the-catholic-church-mary-worship

Tags: John MacArthur, rímsky katolicizmus, zlá teológia

Related Articles

Máme moderných apoštolov?

18. februára 2020laskavpravde

Rím popiera spasenie jedine skrze samotnú vieru

30. októbra 2018laskavpravde

P. WASHER Existujú len dve náboženstvá

24. septembra 2019laskavpravde

...aby vás vietor učenia nehádzal na strany, ale aby sme verne hovorili pravdu v láske a vo všetkom rástli v Kristovi.

Články

  • Biblické hodiny
  • Názory
  • Zamyslenia

Videá

  • Paul Washer
  • John Piper
  • Spasenie
  • Ježiš Kristus

Archív

ZDROJEVIDEÁČLÁNKYKNIHYLINKYO NÁSKONTAKTUJTE NÁS
Všetky práva vyhradené | pravdavlaske.sk 2020