

Počas posledných pár dní som zaregistroval niekoľko článkov týkajúcich sa listu uvedeného do obehu najväčším národným obhajcom potratov, Plánovaným rodičovstvom (angl. Planned Parenthood). List napísaný členmi Rady Plánovaného rodičovstva pre cirkevnú advokáciu (angl. Planned Parenthood’s Clergy Advocacy Board), reprezentantmi rozličných náboženských prúdov, tvrdí, že potrat nie je v Písme spomenutý a teda nemá byť predmetom žiadnych obmedzení založených na náboženskom presvedčení.
Rád by som pridal svoj hlas k silnejúcemu volaniu veriacich proti týmto satanským klamstvám a potvrdil, že Písmo hovorí o probléme potratu veľmi jasne. Napriek tomu, že sa samotné slovo potrat nemusí v Biblii vyskytovať, Božie slovo nie je ticho, pokiaľ ide o tento desivý hriech usmrtenia dieťaťa v lone matky. Existuje hneď niekoľko biblických princípov, na ktoré môžeme prihliadnuť kvôli sformovaniu myšlienok o tomto hroznom hriechu.
Každý človek je stvorený Bohom
Pre začiatok, Božie slovo jasne hovorí o tom, že počatie nie je náhoda. Boh osobne tvorí každý život. Žalm 127:3 vraví: „Ajhľa, dedičstvom od Hospodina sú synovia, odmenou je plod života.“ Skrze celé Písmo môžeme vidieť ako má Boh zvrchovanú kontrolu nad ľudskou schopnosťou počať dieťa (napr. Genezis 16:2, 17:16, 20:18, 25:21; 1. Samuelova 1:19-20; Rút 4:13).
V prostriedku Pavlovho mocného kázania filozofom v Aténach na Aeropágu apoštol zvestuje Božiu stvoriteľskú moc a kontrolu. V Skutkoch 17:24 Pavol označuje Boha za Toho, „ktorý stvoril vesmír a všetko, čo je v ňom.“ Boh stvoril všetko a pokračuje v úlohe Stvoriteľa až do dnešných dní. Nič, vrátane človeka, neprišlo na tento svet bez Jeho stvoriteľskej moci (Ján 1:3).
Pavol túto vec prízvukuje vraviac, že Boh si „nedá slúžiť ľudským rukám, akoby dačo potreboval; veď On sám dáva všetkým život, dýchanie a všetko. On urobil z jednej krvi všetky pokolenia ľudské, aby obývali celý povrch zeme; stanovil určité časy a hranice ich prebývania, aby hľadali Boha, či by Ho azda nenahmatali a nenašli. Veď On predsa nie je ďaleko od nikoho z nás, lebo Ním žijeme, hýbeme sa a trváme, ako aj ktorýsi z vašich básnikov povedali: Lebo aj my Jeho rod sme“ (Skutky 17:25-28).
Zjednodušene, žijeme, lebo nám dal Boh život.
Nejedná sa len o akúsi vzdialenú pomoc zo strany Pána. On je aktívne zahrnutý do formovania každej ľudskej bytosti. Dávid (Žalm 139:13-16) aj Jób (Jób 10:8-12) pripisujú dielo formovania života v lone Bohu. Používajú obrazný jazyk, aby popísali ako predivne a úžasne je každá osoba stvárnená Pánom.
Neexistujú žiadne biologické náhody, vrátane deformácií a handicapov. V Exode 4:11 hovorí Pán Mojžišovi: „Kto dal ústa človeku, alebo kto robil nemým alebo hluchým, alebo vidiacim alebo slepým – či nie je, Hospodin?“ Každý aspekt nášho bytia, dokonca aj tie, ktoré pokladáme za chyby a nedostatky boli ustanovené Pánom podľa Jeho rady (Ján 9:3). Za každým stvorením je rozhodnutie Boha.
Každý človek je stvorený na obraz Boží
Popis stvorenia je veľmi jasný v tom, že Boh stvoril človeka podľa Svojho obrazu (Genezis 1:26). Toto odlišuje ľudstvo od zvyšku stvorenia. V tomto procese Boh pripísal človeku niekoľko Svojich vlastností. Takzvané dorozumievacie schopnosti zahŕňajú veci ako osobnosť a schopnosť mať vzťahy. Rovnako ako Boh, máme spôsobilosť pre lásku a nenávisť, pre porozumenie, myslenie, konanie, rozhodovanie sa a cítenie.
Po tom, čo Boh spôsobí počatie, nie sme len produktom biologických následností alebo zhluku buniek, nie sme ani spojením klbka rozpínajúcich sa ľudských vlákien. Súčet našich kostí, kože a svalov nedáva dokopy našu existenciu. Sú skôr nádobou obsahujúcou obraz Boží. Všetko čo potrebujeme pre myslenie, konanie, cítenie, poznanie, dôverovanie a dúfanie, všetko podstatné, čo robí človeka človekom je tam, prítomné v lone.
Konečným výsledkom stvorenia nositeľa obrazu je jedinečná hodnota každého človeka. Preto Božie slovo prisudzuje vrahom a ich obhajcom najprísnejší možný trest za ich zločin. Najvyšší trest je kľúčovou stránkou Božieho zákona siahajúceho až k Jeho zmluve s Noem. „Ak niekto prelieva ľudskú krv, tomu nech človek preleje jeho krv, lebo Boh učinil človeka na Boží obraz“ (Genezis 9:6). Ľudský život je posvätný, lebo bol stvorený Bohom na Jeho vlastný obraz.
Každý človek je objektom Božej láskavej starostlivosti
Skrze Písmo vidíme ako Boh poskytuje špeciálne zaopatrenie pre chudobných, slabých a bezmocných. Jeho ľud je vyzvaný, aby dozeral na tých, ktorí sa nedokážu o seba postarať. Žalm 82:3-4 ich nabáda, aby prisluhovali právo slabému a sirote, priznali spravodlivosť biednemu a núdznemu! Vyslobodzovali slabého a chudobného a vytrhovali ho z rúk bezbožníkov. Existuje vôbec niekto slabší, bezmocnejší alebo bezbrannejší ako nenarodené dieťa?
V takomto článku nie je adekvátny priestor na to, aby sme sa venovali neuveriteľnému medicínskemu javu, ktorý ilustruje, ako Pán navrhol lono, aby bolo dokonalým ochrancom týchto drobných, nenarodených životov. Je úžasné ako Boh izoluje deti vnútri ich matiek, vyživuje ich a zachováva v teple, zdraví a bezpečí. O čo je tragickejšie, že stále viac matiek sa rozhodne narušiť túto maternicovú ochranu a prerušiť život stvorený Bohom.
Vo Svojej zmluve s Izraelom, Pán pamätal na ochranu pred ublížením dieťaťu, ktoré je stále v lone matky: „Keby sa mužovia pobili a pritom by udreli tehotnú ženu, takže by mala potrat, ale nestane sa smrteľná nehoda, páchateľ bude peňažite pokutovaný, ako mu určí manžel onej ženy; zaplatí podľa sudcovského rozhodnutia. Ak by však nastala smrteľná nehoda, vtedy dáš život za život, oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, popáleninu za popáleninu, ranu za ranu, modrinu za modrinu“ (Ex 21:22-25).
Podľa Božieho zákona je zabitie nenarodeného dieťaťa vraždou. Písmo ani nemusí používať slovo potrat, aby jasne vyjadrilo svoj zámer o tejto veci.
Dobré správy
Najlepšou spávou je, že Božia vykupujúca milosť je dostupná a schopná zvíťaziť nad hriechom potratu. Pán si vie použiť aj odpornejšie hriechy, aby vyjavil a udelil Svoju milosť. Ak si vezmeme ten najodpornejší hriech zo všetkých – Ježišovo ukrižovanie, Judáš, Pilát, všetci Rimania a Židia, ktorí Ježiša zradili, boli vinní zo zabitia jedinej nevinnej osoby v celej histórii. Avšak Pán pracoval skrze ich hriechy, aby dokonal Svoju vôľu a vyjavil Svoje milosrdenstvo.
Takáto je pravda aj s potratom. Je to strašná tragédia, ale Božia vykupujúca milosť je stále dostupná všetkým zainteresovaným bez rozdielu. Som presvedčený, že Boh vykupuje takto zavraždené deti a berie týchto maličkých k Sebe. Objasňujú to dve dôležité pasáže. Prvý je Žalm 22:10-11, kde Dávid píše, „veď ty si ma vyviedol zo života matky, dal si mi nádej na matkiných prsiach. Odkázaný som na Teba už od života matky, od lona matky mojej Ty si Boh môj!“ Dávid bol presvedčený, že patril Bohu, aj keď bol ešte v lone svojej matky.
Táto dôvera je dôvodom, prečo na smrť svojho dieťaťa reaguje v 2. Samuelovej 12:23 slovami, „ja pôjdem k nemu, ale ono sa nevráti ku mne.“ Božia premáhajúca milosť ochraňuje nemluvňatá, ktoré zomrú a privedie ich do slávy. Pre dôkladnejšie rozobratie tejto záležitosti som napísal knihu nazvanú Bezpečný v Božích rukách (angl. Safe in the Arms of God).
Navyše je tu stále dostupné odpustenie pre matky, ktoré išli na potrat. Aj keď sa môžu trápiť pripomínaním si ich hriechu, môžu byť obmité z ich viny a ušetrené pred trestom cez dokončené dielo Ježiša Krista. Rovnako tak doktori, zodpovední za usmrtenie týchto vzácnych životov, môžu byť zachránení od trestu za ich hriechy a nájsť odpustenie cez pokánie a vieru.
Tu to však nekončí. Boh je nekonečne dobrotivý a Jeho odpustenie siaha ku každému, kto sa podieľal na tejto hroznej genocíde iba okrajovo, od sestričiek a poradcov, ktorí týmto vraždám dopomohli, cez aktivistov, lobistov a politikov, ktorí bojujú za ich zlegálnenie, až k novinárom a iným pracovníkom médií, ktorí ich propagujú a k manželom a priateľom, ktorí nebojovali za ochranu životov svojich detí. Tak ako je hrozný a nemysliteľný tento čin, tak je Božia milosť pri všetkých kajúcnich hriešnikoch. To je radostným vyznaním každého veriaceho: Božia milosť je omnoho väčšia ako naše hriechy.
Hovorí teda Písmo niečo o potrate? Hovorí celkom jasne a zrozumiteľne. Ba čo viac, ponúka aj jediné riešenie tejto viny a hanby, ktorou trpia mnohí účastíci tohto skutku – vykupujúca milosť Krista, ktorý zomrel a vstal z mŕtvych, aby kajúcni klamári, zlodeji, opilci, cudzoložníci, homosexuáli a áno, aj vrahovia mohli prijať odpustenie a zmieriť sa s Bohom.
Preložené z: https://www.gty.org/library/blog/B140606