Včera ráno som mal možnosť kázať druhú kázeň zo série kázní na biblický text z Rimanom 1:16. Tento text je zameraný na moc evanjelia zachrániť hriešnikov. Napriek tomu, že celý svet vníma evanjelium ako úplnú hlúposť, Pavel cez neho rozumie, že evanjelium je Božou mocou na spasenie.
Kedy ste sa naposledy zastavili a premýšľali ste o tom, akí sme slabí v našom tele? Ani najlepšie ľudské úsilie nie je dostatočné k tomu, aby naplnilo Božie požiadavky pre spasenie. Neexistuje nič, čím by sme mohli očariť Boha tak, že by nám bol ochotný odpustiť hriechy. Aj počas nášho najlepšieho dňa a počas našej našej najúspešnejšej hodiny celého nášho života by sme si ako hriešne ľudské bytosti zaslúžili skôr peklo ako nebeskú slávu. Pavel poukazuje na evanjelium ako našu potrebu a ako Boží prostriedok pre dosiahnutie spasenia medzi národmi.
Boh sa nikdy neuspokojí s ľudskou snahou a koniec koncov, človek ani nie je schopný vo svojom prirodzenom stave túžiť po Bohu. Bez Božej milosti, ktorá k nám prichádza v moci evanjelia, by žiadny hriešnik nečinil pokánie a neuveril v evanjelium. Človek si nijakým spôsobom nemôže odpracovať, vytúžiť alebo uctievaním získať cestu k Bohu. R.C. Sproul raz povedal: „Možno tou najťažšou úlohou pre nás, je spoľahnúť sa na Božiu milosť a jedine Božiu milosť pre naše spasenie.“ Apoštol Ján to veľmi jasne vyjadruje na začiatku svojho evanjelia slovami: „Ale tým, čo Ho prijali, dal moc stať sa deťmi Božími, tým, čo veria v Jeho meno, ktorí boli splodení nie z krvi, ani z telesnej žiadosti, ani z vôle muža, ale z Boha.“ (Ján 1:12-13)
Keď Pavel hovorí o Božej „moci“, nepoukazuje na Božiu všemohúcnosť ani na konkrétny Boží atribút. Pavel skôr poukazuje na silu samotného evanjelia, ktoré Boh používa k tomu, aby priviedol mŕtvych hriešnikov k duchovnému životu. Z tohto dôvodu sa Pavel nespolieha na svoje schopnosti pri kázaní evanjelia ale na moc evanjelia, čo potvrdzujú aj jeho slová v 1. liste Korinťanom 2:4-5: „Moja reč a kázeň nebola v presvedčivých slovách múdrosti ale v dokazovaní Ducha a moci, aby sa vaša viera nezakladala na ľudskej múdrosti ale na Božej moci.“ Neboli to Pavlove dokonale skonštruované vety, ktoré znovuzrodzovali ľudí v rôznych mestách. Bola to moc evanjelia ako Božieho plánu, ktorý prináša spásu každému Bohom vyvolenému človeku na Jeho slávu.
Rovnako aj Charles Spurgeon rozumel tejto veci. Pred každou kázňou, ako sa približoval ku kazateľnici, si neustále opakoval: „Verím v Ducha Svätého, verím v Ducha Svätého.“ Neskôr povedal:
„Keď máme Ducha, ktorý upevňuje našu službu, tak na talente človeka vôbec nezáleží. Človek môže byť úplne jednoduchý a nevzdelaný, jeho výslovnosť a gramatika nemusia byť dokonalé, ale ak sa k nim prizná Duch Svätý, tak aj ten najjednoduchší evanjelista bude úspešnejší ako najvzdelanejší a najzapálenejší kazateľ.“
Pavel pokračuje vo svojom silnom vyhlásení v Rimanom 1:16, kde na konci hovorí, že Boh privádza ľudí ku viere skrze moc evanjelia a to rovnako Židov ako aj Grékov. Týmto vyjadrením Pavel poukazuje na to, že neexistuje človek, ktorý by si zaslúžil byť viac alebo menej zachránený. Boh si dokáže aplikovať evanjelium na akékoľvek zatvrdilé srdce a priviesť to srdce k duchovnému životu. Toto musíme mať na pamäti, aby sme mohli s odvahou a odhodlaním hlásať evanjelium v našich spoločenstvách každý týždeň. Ak v spasení záleží aj na čomkoľvek inom ako na Božej moci samotného evanjelia, máme dôvod sa vo svojej službe kázania obávať omnoho viac.
Navyše evanjelium nie je len dobrou správou pre Židov ale aj pre pohanov. Evanjelium je Božím misijným prostriedkom na záchranu každého hriešnika akéhokoľvek jazyka, kmeňa a národa. Je veľmi dôležité, aby sme videli, že evanjelium nemá byť skryté len v našich spoločenstvách, ale má byť hlásané každému naokolo. Božím večným plánom je priviesť hriešnikov k viere v Krista, aby mohli uctievať Boha už tu na zemi. Uctievanie Boha dosiahne vrchol v nebeskom kráľovstve, kde Ho budú všetci oslavovať bez ohľadu na rasu, národnosť a kultúrne pozadie.
Preložené z: http://www.deliveredbygrace.com/gospel-gods-power-save-sinners/