“Vedzte, že Hospodin je Boh: On učinil nás a nie my seba…” Žalm 100,3
Preambula
Evanjelikálni kresťania žijú na začiatku 21. storočia v čase historickej zmeny. Západná kultúra odišla od kresťanstva a dokonca sa odkláňa aj vo svojom chápaní toho, čo znamená byť ľudskou bytosťou. Duch tejto doby už nedokáže viac rozlišovať ani obdivovať nádheru Božieho zámeru pre ľudský život. Mnohí odmietajú, že Boh stvoril ľudské bytosti na svoju slávu, a tiež odmietajú, že Jeho zámery pre nás zahŕňajú nemenné delenie na mužov a ženy. Dnes je už bežné uvažovať, že identita človeka, v zmysle mužského alebo ženského pohlavia, nie je súčasťou Božieho nádherného plánu ale skôr vyjadrením nezávislého aktuálneho pocitového rozhodnutia jednotlivca. Chodník k úplnej a trvajúcej radosti a Boží dobrotivý zámer pre Jeho stvorenie je takto nahradeným chodníkom krátkozrakých alternatív, ktoré skôr alebo neskôr zničia ľudský život a zneuctia Boha.
Svetský duch tejto doby znamená veľkú výzvu pre kresťanskú cirkev. Stratí cirkev Pána Ježiša Krista svoje biblické presvedčenie, jasnosť a odvahu a prispôsobí sa duchu tejto doby? Alebo sa bude pevne držať životodarného Božieho slova, nájde odvahu u Ježiša Krista a bude bez hanby hlásať Jeho cestu ako tú jedinú cestu života? Ponechá si svoje jednoznačné svedectvo voči blúdiacej kultúre a svetu, ktorý sa rúti z útesu?
Sme presvedčení, že naša vernosť v tejto generácii znamená opätovné vyznanie skutočného príbehu sveta a nášho miesta v ňom, najmä v zmysle delenia na mužské a ženské pohlavie. Kresťanské Písmo učí, že existuje len jeden Boh, ktorý jediný je Stvoriteľom a Pánom všetkého. Jedine Jemu má každý človek z celého srdca vzdávať vďaku, oslavu a úplnú odovzdanosť. Toto je cesta nielen k oslave Boha ale tiež jediná cesta k poznaniu samého seba. Pozabudnúť na svojho Stvoriteľa následne znamená zabudnutie na to, kým sme my, pretože On nás stvoril pre Seba. A my sa nemôžeme skutočne poznať bez toho, aby sme najprv spoznali Toho, ktorý stvoril nás. My sme nestvorili sami seba. Nepatríme sebe. Naša skutočná pohlavná identita, mužská alebo ženská, je daná Bohom. Je nielen hlúpe ale aj zúfalé snažiť sa robiť zo seba to, k čomu sme neboli Bohom stvorení.
Veríme, že Boží stvoriteľský zámer a Jeho cesta spasenia slúžia k tomu, aby priniesli Jemu tú najväčšiu slávu a nám priniesli najviac požehnania a dobroty. Boží dobrý plán nám zabezpečuje veľkú slobodu. Ježiš povedal, že prišiel, aby sme mali život a mali ho v hojnosti. Ježiš stojí s nami a nie je proti nám. Preto v túžbe poslúžiť Kristovej cirkvi po celom svete a v snahe verejného svedectva k dobrému Božiemu zámeru ohľadom ľudskej sexuality zjavenej v kresťanskom Písme predkladáme nasledovné vyznania a odmietnutia Nashvillského vyhlásenia o biblickej sexualite:
Článok I.
VYZNÁVAME, že Boh stvoril manželstvo, aby bolo zmluvným sexuálnym plodným celoživotným zväzkom a spojením medzi jedným mužom a jednou ženou, teda manželom a manželkou, a že toto spojenie má zobrazovať zmluvnú lásku medzi Kristom a Jeho cirkvou.
ODMIETAME, že Boh stvoril manželstvo ako vzťah homosexuálny, polygamný (viac manželov alebo manželiek) alebo polyamorný (viac partnerov alebo milencov). Taktiež odmietame, že manželstvo je len ľudskou zmluvou alebo len zmluvou vykonanou pred Bohom.
Článok II.
VYZNÁVAME, že Božia zjavená vôľa pre všetkých ľudí je, aby žili v čistote a cudnosti mimo manželstva a vo vernosti v manželstve.
ODMIETAME, že akákoľvek náklonnosť alebo túžba ospravedlňujú sexuálny styk pred manželstvom alebo mimo neho alebo že takéto túžby ospravedlňujú akúkoľvek formu sexuálnej nemorálnosti.
Článok III.
VYZNÁVAME, že Boh stvoril Adama a Evu ako prvé ľudské bytosti na svoj obraz, ľudí pred Bohom navzájom rovných ale s rozdielnym pohlavím: muž alebo žena.
ODMIETAME, že Bohom rozhodnuté rozdiely v stvorení muža a ženy spôsobujú ich nerovnosť v dôstojnosti alebo hodnote.
Článok IV.
VYZNÁVAME, že Bohom rozhodnuté rozdiely v stvorení muža a ženy odrážajú pôvodný Boží stvoriteľský zámer a majú priniesť ľuďom dobro a prospech.
ODMIETAME, že tieto stvoriteľské rozdiely v pohlaviach sú následkom prvého pádu do hriechu alebo niečím nežiadúcim, čo je potrebné prekonať a potlačiť.
Článok V.
VYZNÁVAME, že rozdiely medzi reprodukčnými orgánmi muža a ženy sú zakomponované do Božieho zámeru v Jeho rozhodnutí stvorenia muža alebo ženy.
ODMIETAME, že fyzické anomálie alebo psychologické okolnosti rušia Bohom určené prepojenie biologického pohlavia a Božieho rozhodnutia stvorenia muža alebo ženy.
Článok VI.
VYZNÁVAME, že tí, ktorí sú narodení s fyzickou poruchou pohlavných orgánov sú stvorení na Boží obraz a majú rovnakú dôstojnosť a hodnotu ako ostatné ľudské bytosti. O nich hovorí náš Pán Ježiš ako o eunuchoch, ktorí “boli tak narodení od života matky.” So všetkými ostatnými sú pozvaní stať sa vernými nasledovníkmi Ježiša Krista a mali by prijať svoje biologické pohlavie podľa možností jeho rozpoznania.
ODMIETAME, že nejasnosti ohľadom biologického pohlavia človeka mu bránia žiť plnohodnotný život v radostnej poslušnosti Kristovi.
Článok VII.
VYZNÁVAME, že pomenovanie vlastného pohlavia má byť odvodené od Božieho svätého stvoriteľského a spasiteľského zámeru, ako to predkladá Písmo.
ODMIETAME, že prijatie homosexuálneho alebo transgenderovského sebapomenovania je konzistentné s Božím svätým stvoriteľským a spasiteľským zámerom.
Článok VIII.
VYZNÁVAME, že ľudia, ktorí zažívajú sexuálnu príťažlivosť k rovnakému pohlaviu môžu žiť plnohodnotné životy a môžu nimi oslavovať Boha cez vieru v Ježiša Krista, keď ako kresťania chodia v cudnosti a čistote života.
ODMIETAME, že sexuálna príťažlivosť k rovnakému pohlaviu je súčasťou prirodzeného pôvodného dobrého Božieho stvorenia alebo že takáto príťažlivosť znemožňuje človeku prístup k nádeji evanjelia.
Článok IX.
VYZNÁVAME, že hriech deformuje sexuálne túžby tým, že ich odvádza od skutočnej manželskej zmluvy smerom k sexuálnej nemorálnosti: teda ide o deformáciu, ktorá zahŕňa heterosexuálnu aj homosexuálnu nemorálnosť.
ODMIETAME, že pretrvávajúca túžba po sexuálnej nemorálnosti ospravedlňuje akékoľvek nemorálne správanie.
Článok X.
VYZNÁVAME, že schvaľovanie homosexuálnej nemorálnosti a transgenderizmu (zmeny pohlavia) je hriechom a že schvaľovanie takejto nemorálnosti spôsobuje zásadnú odchýlku od verného kresťanstva a od svedectva evanjelia.
ODMIETAME, že schvaľovanie homosexuálnej nemorálnosti a transgenderizmu je nepodstatná morálna otázka, pri ktorej sa verní kresťania nemusia zhodnúť.
Článok XI.
VYZNÁVAME, že máme povinnosť hovoriť pravdu v láske v každom čase, či už hovoríme o niekom alebo s niekým.
ODMIETAME, že sme povinní rozprávať spôsobom, ktorý zneucťuje Boží stvoriteľský zámer s ľuďmi, ktorí sú stvorení na Jeho obraz ako muži a ženy.
Článok XII.
VYZNÁVAME, že Božia milosť v Kristovi poskytuje milostivé odpustenie a premieňajúcu moc a že toto odpustenie a moc umožňuje nasledovníkovi Ježiša umŕtvovať hriešne túžby a hodnotne kráčať s Pánom.
ODMIETAME, že Božia milosť v Kristovi nie je dostatočná k záchrane od všetkých sexuálnych hriechov alebo že v tejto milosti nie je daná moc k posväteniu každému veriacemu, ktorého láka sexuálny hriech.
Článok XIII.
VYZNÁVAME, že Božia milosť v Kristovi umožňuje hriešnikom, aby mohli zanechať myšlienky transgenderizmu (zmeny pohlavia) a cez Božiu trpezlivosť mohli prijať Bohom rozhodnuté prepojenie medzi biologickým pohlavím a pohlavnou identifikáciou.
ODMIETAME, že Božia milosť v Kristovi schvaľuje pohlavnú sebaidentifikáciu, ktorá je v rozpore s Božou zjavenou vôľou na pohlavných orgánoch daného človeka.
Článok XIV.
VYZNÁVAME, že Ježiš Kristus prišiel na svet zachrániť hriešnikov a že cez Kristovu smrť a zmŕtvychvstanie je odpustenie hriechov a večný život k dispozícii pre každého človeka, ktorý prosí o odpustenie z hriechov, obrátil sa od nich a vierou dôveruje jedine v Ježiša Krista ako svojho Spasiteľa, Pána a svoj najväčší Poklad.
ODMIETAME, že Božia milostivá ruka je príliš krátka na to, aby spasila ktoréhokoľvek človeka.
Iniciátori a signatári Nashvillského vyhlásenia o biblickej sexualite:
Denny Burk (President, Council on Biblical Manhood and Womanhood)
Russell Moore (President, Ethics & Religious Liberty Commission)
R. Albert Mohler, Jr. (President, The Southern Baptist Theological Seminary)
John MacArthur (Pastor, Grace Community Church President, The Master’s Seminary and College)
Mark Dever (Pastor, Capitol Hill Baptist Church)
Matt Chandler (Pastor, The Village Church)
Wayne Grudem (Research Professor of Theology and Biblical Studies, Phoenix Seminary)
D. A. Carson (Research Professor of New Testament, Trinity Evangelical Divinity School)
R. C. Sproul (Founder & Chairman, Ligonier Ministries)
John Piper (Founder & Teacher, Desiring God Chancellor, Bethlehem Seminary and College)
Burk Parsons (Copastor, St. Andrew’s Chapel)
J. I. Packer (Professor of Theology, Regent College)
Kevin DeYoung (Senior Pastor, Christ Covenant Church)
Francis Chan (Author & Pastor, We Are Church)
Alistair Begg (Reverend, Parkside Church)
Ligon Duncan (Chancellor & CEO, Reformed Theological Seminary)
Rosaria Butterfield (Author of The Secret Thoughts of an Unlikely Convert)
H. B. Charles, Jr. (Pastor, Shiloh Metropolitan Baptist Church)
Frank Page (President & CEO, Southern Baptist Convention Executive Committee Former; SBC President)
James MacDonald (Founder and Senior Pastor, Harvest Bible Chapel; Former SBC President)
Tony Perkins (President, Family Research Council)
Sam Allberry (Speaker & Apologist, Ravi Zacharias International Ministries)
Daniel L. Akin (President, Southeastern Baptist Theological Seminary)
Randy Alcorn (Director, Eternal Perspectives Ministries)
C. J. Mahaney (Senior Pastor, Sovereign Grace Church of Louisville)
Sam Storms (Lead Pastor for Preaching and Vision, Bridgeway Church)
John M. Frame (Professor Emeritus of Systematic Theology and Philosophy, Reformed Theological Seminary)
R. Kent Hughes (Visiting Professor of Practical Theology, Evangelism and Culture, Westminster Theological Seminary)
Ray Ortlund (Pastor, Immanuel Church)
Michael Reeves (President and Professor of Theology, Union School of Theology, UK)
Thomas Schreiner (Professor of New Testament Interpretation, The Southern Baptist Theological Seminary)
Bruce Ware (Professor of Christian Theology, The Southern Baptist Theological Seminary)
David Mathis (Executive Editor, Desiring God)
Jonathan Leeman (Editorial Director, 9Marks)
Chris Larson (President & CEO, Ligonier Ministries)
+ nespočetné množstvo ďalších evanjelikálnych teológov, kazateľov,lídrov a vedúcich, vrátane popredných predstaviteľov evanjelikálnych denominácii a riaditeľov spoločností venujúcich sa otázkam sexuality, mužstva a ženstva
Preložené z: https://cbmw.org/nashville-statement/