Máme rôzne povolania, rôzne zamestnania a úlohy, ktoré nám Boh v tomto živote zveril. Všetci sa však podieľame na rovnakom povolaní: zomrieť. Každý z nás je povolaný zomrieť. Toto povolanie je rovnakým povolaním od Boha ako povolanie ku kazateľskej službe Kristovi. Niekedy toto povolanie zomrieť prichádza náhle a bez varovaní. Niekedy prichádza s upozornením vopred. Ale príde rovnako k nám všetkým. A pochádza od Boha.
Viem, že existujú učitelia, ktorí nám hovoria, že Boh nemá nič spoločné so smrťou. Smrť sa chápe ako strašný nástroj diabla. Zo všetkých bolestí, utrpení, chorôb a tragédií je obviňovaný ten Zlý. Boh je zbavený akejkoľvek zodpovednosti. Tento postoj je utvorený tak, aby Boha zbavil akejkoľvek viny za čokoľvek, čo sa v tomto svete pokazí. “Boh si vždy želá uzdravenie,” hovoria. Ak toto uzdravenie nenastane, potom problém spočíva v Satanovi alebo v nás (napríklad veľkosti našej viery). Hovoria nám, že smrť nie je v Božom pláne. Takéto učenie predstavuje Satana ako víťaza nad Božím kráľovstvom.
Takéto pohľady dokážu priniesť dočasnú úľavu uboleným a trúchliacim. Ale nie sú pravdivé. Nemajú nič spoločné s biblickým kresťanstvom. Sú vytvorené k tomu, aby oslobodili Boha od akejkoľvek viny, ale popierajú Jeho zvrchovanosť.
Áno, Diabol existuje. Je to náš úhlavný Nepriateľ. Urobí všetko, čo je v jeho silách, aby priniesol biedu do nášho života. Ale Satan nie je zvrchovaný. Satan nemá kľúče od smrti.
Keď sa Ježiš zjavil apoštolovi Jánovi na ostrove Patmos, predstavil sa týmito slovami: “Neboj sa! Ja som Prvý aj Posledný a živý. Bol som mŕtvy, a hľa, som živý naveky vekov a mám kľúče smrti a podsvetia.” (Zjavenie 1:17-18)
Ježiš drží kľúče od smrti a Satan nemôže vziať tieto kľúče z Jeho ruky. Kristova ruka je pevná. Drží kľúče, pretože vlastní tieto kľúče. Všetka autorita na nebi a na zemi bola daná Kristovi. To zahŕňa aj všetku autoritu nad životom a smrťou. Anjel smrti je Mu podriadený a poslušný.
Svetové dejiny boli svedkami vzniku mnohých foriem náboženského dualizmu. Dualizmus vyznáva existenciu dvoch rovnako veľkých opačných síl. Tieto sily sa často nazývajú dobro a zlo, Boh a Satan, Yin a Yang a podobne. Obe sily sú uzamknuté vo večnom boji. Vzhľadom na to, že sú rovnako veľké a opačné, konflikt nemá koniec, pričom ani jedna strana nikdy nezíska náskok. Svet je tak odsúdený k tomu, aby bol večným bojiskom týchto nepriateľských síl. Sme obeťami ich boja, pešiaci ich večnej šachovej hry.
Dualizmus naráža na posolstvo kresťanstva. Kresťanská viera nemá s dualizmom nič spoločné. Satan môže byť proti Bohu, ale v žiadnom prípade nie je s Bohom rovný v sile. Satan je stvorenie, Boh je Stvoriteľ. Satan je silný, Boh je všemohúci. Satan má poznanie a je šikovný, Boh je vševedúci. Satan je obmedzený v priestore, Boh je všadeprítomný. Satan je konečný, Boh je nekonečný. Mohli by sme pokračovať. Z Písma jasne vyplýva, že Satan nie je v žiadnom zmysle silou, ktorá na konci zvíťazí.
Nie sme odsúdení na nekonečný konflikt bez nádeje na víťazstvo. Posolstvo Písma je posolstvom víťazstva: konečného a úplného víťazstva. Istý nie je náš zármutok, ale istý je zármutok diabla. Jeho hlava bola rozdrvená pätou Krista, ktorý je Alfa a Omega.
Ponad všetko utrpenie a smrť stojí ukrižovaný a vzkriesený Pán. On porazil tohto Nepriateľa života. On zničil moc smrti. Volá nás, aby sme zomreli, volá nás k poslušnosti kvôli premene našich životov. Vďaka Kristovi nie je pre nás, znovuzrodených ľudí, konečnou zástavkou smrť. Je len prechodom z jedného sveta do druhého.
Boh neuzdravuje vždy. Ak by vždy uzdravil, trpel by nekonečným sklamaním pri pohľade na to, že Jeho vôľa je neprestajne nenapĺňaná počas smrti kohokoľvek zo Jeho ľudí. Boh si neprial uzdravenie Štefana z rán, ktoré mu spôsobili kamene, ktoré na neho leteli. Neprial si uzdravenie Mojžiša, Jozefa, Dávida, Pavla, Augustína, Martina Luthera ani Jána Kalvína. Všetci zomreli ako kresťania. Konečné uzdravenie prichádza cez smrť a po smrti.
Niektorí učitelia tvrdia, že uzdravenie je v Kristovej zástupnej obeti. A naozaj to tak je, ale je dôležité vedieť, o aké uzdravenie v prvom rade ide. Ježiš priniesol všetky naše hriechy na kríž. Napriek tomu nikto z nás nie je v tomto živote oslobodený od konania hriechu. Podobne nikto z nás nie je v tomto živote oslobodený od chorôb a nešťastí. Uzdravenie, ktoré pochádza z kríža, je skutočné. A jeho rozmer je ďaleko väčší ako uzdravenia, o ktorých neraz počúvame. Aj keď prijímame mnohé dobroty z tohto kríža už teraz, v tomto živote, úplné uzdravenie z hriechu a chorôb nastane až v nebi. Každý musí zomrieť v čase, ktorý bol každému človeku Bohom vopred určený.
Preložené z: http://www.ligonier.org/blog/satan-keys-death/
Úryvok z knihy: Surprised by Suffering [Prekvapený utrpením]